Projekter pr. år
Personlig profil
Forskningsprofil
Experienced humanistic informatics, design thinking, and education researcher. Special focus on technology education from K12 and up; gender equality in STEM; and making in education. Member of the academic council, cooperation committee, multiple steering, and advisory boards. Experience from working in engineering research environments. Experienced PBL educator.
Ekspertise relateret til FN’s Verdensmål
I 2015 blev FN's medlemslande enige om 17 Verdensmål til at bekæmpe fattigdom, beskytte planeten og sikre velstand for alle. Denne persons arbejde bidrager til følgende verdensmål:
Emneord
- Kommunikation og Informatik
- Makerspace education
- Design
- Læring
- Computational thinking
- Teknologiforståelse
- Teknologi i undervisning og læring
- Design Thinking
- STEM
- Engineering Education Research
- Medieforskning
- Kultur- og medieteori
Fingerprint
- 1 Lignende profiler
Samarbejde i de sidste fem år
-
Heatmapping PBL Competence Profiles
Velmurugan, G., Ejsing-Duun, S., Lindsay, E. & Scholkmann, A.
01/01/2024 → 20/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
-
Community Drive: Community Drive: Teaching Children And Young People To Transform Cities Through Community And Data-driven Methods
Magnussen, R., Mechlenborg, M., Pedersen, D. B., Stjernfelt, F., Larsen, B., Misfeldt, M., Ejsing-Duun, S., Hanghøj, T., Andersen, H. T., Christensen, T. H. B., E. Mogensen, P., Pedersen, J. M., de Neergaard, M., Rasmussen, L. L. L. M. M., Rusmann, A., Hvillum, L. S. Ø., Fog, H. S., Reng, L. & Saddiqa, M.
01/05/2018 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
Hanghøj, T., Ejsing-Duun, S., Kure Kattenhøj, M. & Jensen, E. O.
01/12/2017 → 30/04/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikationer
-
Spil og designtænkning i dansk, matematik og naturfag: pixibog fra forskningsprojektet GBL21 - Game-Based Learning in the 21st Century
GBL21 & Aalborg Universitet, 2023, 27 s. [Aalborg] : Ålborg Universitet.Publikation: Andet › Andet bidrag › Forskning
-
Work-in-Progress: How to assess Collaboration in Problem-Based Learning to Promote Sustainability in Future Engineers
Velmurugan, G., Munk Andersen, S., Lisborg, S. & Ejsing-Duun, S., jun. 2023, Transforming Engineering Education. Guerra, A., Chen, J., Lavi, R., Bertel, L. B. & Lindsay, E. (red.). Aalborg Universitetsforlag, s. 148-153 6 s. (International Research Symposium on PBL).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review
Åben adgangFil594 Downloads (Pure) -
‘Does it matter?’: Learning through Aesthetic Experiences in a Higher Education Communication Design Course
Ejsing-Duun, S. & Pischetola, M., okt. 2023, I: Postdigital Science and Education. 5, 3, s. 799-822 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Implementation in Design-Based Research Projects: A Map of Implementation Typologies and Strategies
Duus Henriksen, T. & Ejsing-Duun, S., nov. 2022, I: Nordic Journal of Digital Literacy. 17, 4, s. 234–247 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil58 Downloads (Pure) -
Kritisk-æstetiske scenarier i teknologiforståelse - en tværfaglig tilgang
Philipps, M. R., Fougt, S. S. & Ejsing-Duun, S., 21 dec. 2022, I: Acta Didactica Norden. 16, 4, 33 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil48 Downloads (Pure)
Priser
-
Top downloaded paper
Ejsing-Duun, Stine (Modtager) & Skovbjerg, Helle Marie (Modtager), 30 apr. 2020
Pris: Øvrige priser
Aktiviteter
-
International Research Symposium on PBL
Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Giajenthiran (Kalle) Velmurugan (Arrangør) & Sanne Lisborg (Arrangør)
23 jun. 2023Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
International Journal of Child-Computer Interaction (Tidsskrift)
Stine Ejsing-Duun (Redaktør)
nov. 2022 → nov. 2023Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Redaktør af tidsskrift › Forskning
-
The Challenges of Designing Learning Games: Interviewing Professional Learning Game Designers
Stine Ejsing-Duun (Foredragsholder) & Thorkild Hanghøj (Foredragsholder)
6 okt. 2022Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg
-
Making Global Citizenship Education for the Arts & Humanities
Stine Ejsing-Duun (Arrangør), Saskia Schabio (Arrangør) & Magda Pischetola (Deltager)
28 sep. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
-
Inquiry through making and playing with objects, spaces, and situations
Stine Ejsing-Duun (Arrangør)
1 jun. 2022 → 3 jun. 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende
Presse/medier
-
Debat: Egelunds finanslovsbesparelser rammer Tesfayes praksisnære ambitioner
Thorkild Hanghøj, Rikke Magnussen & Stine Ejsing-Duun
15/11/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
AAU-ledelsen mørklagde udflytningsplan for medarbejderne
Anne Marie Kanstrup, Stine Ejsing-Duun, Maja Lis Lundemark Andersen, Bendt Torpegaard Pedersen, Per Michael Johansen & Jesper Lindgaard Christensen
03/02/2022 → 03/02/2022
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Underviser: Det giver ingen mening at lukke populære uddannelser med høj beskæftigelse
03/02/2022
2 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Job at risk as Danes force big-city universities to downsize
Hanne Tange, Anne Marie Kanstrup, Per Michael Johansen & Stine Ejsing-Duun
18/01/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Temaafsnit 3: Stine Ejsing-Duun om skabende processer i onlineundervisning
12/10/2020
1 Mediebidrag
Presse/medie