Projektdetaljer

Projektet vil udvikle og implementere metoder, der muliggør hurtig fuld-genom sekventering af coronavirusprøver patientnært regionalt og nationalt og at sikre, at sekvensinformation kobles med klinisk og epidemiologisk viden som beslutningsstøtte for offentlige myndigheder.

Lægmandssprog

Forskere fra Aalborg Universitet, Aalborg Universitetshospital, Hvidovre Hospital og Statens Serum Institut er i gang med at analysere coronavirussens arvemateriale. Professor MSO Mads Albertsen fra Institut for Kemi og Biovidenskab på Aalborg Universitet udtaler i en pressemeddelelse i den sammenhæng, at DNA-analyser af coronavirussens genomer kan føre til viden om, hvordan virussen spreder sig, såvel som udviklingen af vacciner.
StatusAfsluttet
Effektiv start/slut dato01/04/202031/03/2021

Samarbejdspartnere

• Poul Due Jensens Fond: 4.251.213,00 kr.
  • Uddannelses- og Forskningsministeriet: 5.000.000,00 kr.

Fingerprint

Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.