Videnscenter for FGU (Ekstern organisation)

Aktivitet: MedlemskabBestyrelsesarbejde i virksomhed, forening eller organisation

Forberedende Grunduddannelse (FGU) er i sat i verden for at være en hovedvej for de unge, der har brug for en anden vej mod ungdomsuddannelse og job i en skoleform med en særlig praksispædagogik, et inkluderende læringsmiljø, et tæt samarbejde om kædeansvaret samt stærke professionelle miljøer helt tæt på de unge.
For at understøtte udvikling og forankring af FGU pædagogisk og institutionelt samt opbyggelsen af en fælles FGU-professionsidentitet, har FGU Danmark etableret Videnscenter for FGU.
I den forbindelse nedsætter FGU Danmark et Advisory Board, som skal fungere som en ekstern, uvildig og kritisk sparringspartner for Videnscenter for FGU og rådgive i forhold til erfaringer, viden og tendenser i relation til FGU-området og samarbejdet mellem FGU, kommuner, grundskoler, ungdomsuddannelser, virksomheder, civilsamfund mv.

Advisory Board er en ekstern, uvildig og kritisk sparringspartner for Videnscenter for FGU og drøfter spørgsmål, problemstillinger og emner i relation til videncentrets arbejde.
Advisory Board skal rådgive Videnscenter for FGU i forhold til erfaringer, viden og tendenser i relation til FGU-området og samarbejdet mellem FGU, kommuner, grundskoler, ungdomsuddannelser, virksomheder, civilsamfund mv. Advisory boardet rådgiver, understøtter og inspirerer i den forlængelse i forbindelse med indsamling, bearbejdning og formidling af viden fra videnscentret.
Anbefalinger og rådgivning fra Advisory boardet rettes mod styregruppen, herunder den koordinerende enhed i videnscentret.

Her sidder jeg som medlem af Advisory boardet.
Periode23 feb. 202423 feb. 2026
Sted for afholdelseVidenscenter for FGU, Danmark