Beskrivelse
Samarbejde bliver ofte fremhævet som en af de vigtigste kompetencer i det 21. århundrede. Samarbejde som kompetence er på dagsordnen nationalt og internationalt – eksempelvis begynder PISA at teste børns samarbejdskompetencer i 2015 i OECD-landene. Men hvad vil det egentlig sige at samarbejde, og hvordan kan lærere og elever arbejde med samarbejde pædagogisk og didaktisk? Dette spørgsmål vil oplægget tage fat på ud fra teoretiske briller, men også med udgangspunkt i nogle autentiske samarbejdssituationer mellem elever som bruger teknologi.Samarbejde bliver ofte fremhævet som en af de vigtigste kompetencer i det 21. århundrede. Samarbejde som kompetence er på dagsordnen nationalt og internationalt – eksempelvis begynder PISA at teste børns samarbejdskompetencer i 2015 i OECD-landene. Men hvad vil det egentlig sige at samarbejde, og hvordan kan lærere og elever arbejde med samarbejde pædagogisk og didaktisk? Dette spørgsmål vil oplægget tage fat på ud fra teoretiske briller, men også med udgangspunkt i nogle autentiske samarbejdssituationer mellem elever som bruger teknologi.
Periode | 20 mar. 2015 |
---|---|
Begivenhedstitel | IT Vejlederkonference 2015 |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Oksbøl, DanmarkVis på kort |
Emneord
- touchskærme
- Samarbejde
- PISA
- CSCL
- Børn
- Læring
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Bodily-material resources in CSCL: Children’s embodied and multimodal collaborative learning of scale around touchscreens
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceabstrakt i proceeding › Forskning › peer review
-
“This is the size of one meter”: Children’s bodily-material collaboration and understanding of scale around touchscreens
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Konferenceartikel i proceeding › Forskning › peer review