Samarbejde med generation touch i skolen

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Samarbejde bliver ofte fremhævet som en af de vigtigste kompetencer i det 21. århundrede. Samarbejde som kompetence er på dagsordnen nationalt og internationalt – eksempelvis begynder PISA at teste børns samarbejdskompetencer i 2015 i OECD-landene. Men hvad vil det egentlig sige at samarbejde, og hvordan kan lærere og elever arbejde med samarbejde pædagogisk og didaktisk? Dette spørgsmål vil oplægget tage fat på ud fra teoretiske briller, men også med udgangspunkt i nogle autentiske samarbejdssituationer mellem elever som bruger teknologi.

Periode20 mar. 2015
BegivenhedstitelIT Vejlederkonference 2015